Zöld Terror

Zöld Terror

Kultúrwax

2019. február 26. - Zome2000

bayer.jpg

Nincs fény, nem égnek a lámpák. Langyos várakozásban üldögél három férfi és beszélgetnek. Hallótávon kívül mindenki más. Szerintük.

  • …aztán megyek haza, inteném le a taxit, nem igazán lassít, mondom álljál már meg!! aztán persze megállt. Beszállok, mondom a címet, nem érti. Ahogy megszólalt, kiderült, hogy valami székely-szlovák-zsidó-cigány és alig tud magyarul.
  • Az szép. – dörmögi a bal oldalról az egyik.
  • Elmondtam neki még egyszer, szépen lassan, hogy most rögtön vigyél a Lendvay-ra te hülye, barom állat, te zsidók és cigányok korcsfajzata, te kispöcsű, embernek nem nevezhető fasszopó, mert mindjárt nyakon baszlak, ha elkések miattad, erre bólintott, elindultunk és már csak egyszer kellett rásegítenem.
  • Ebből értenek. – mondja a másik, fiatalabb, szemüveges srác, szintén baloldalt.
  • Nem akartam elhinni. Hát hogy kaphat az ilyen egyáltalán munkát?
  • Fogalmam sincs.
  • Menne vissza kapálni az anyjába az ilyen inkompetens kis csíra!
  • Mikor a taxisoknak lassan aranyéletük van, nem találnak valakit, aki legalább beszéli a nyelvet? – teszi fel a költői kérdést a szemüveges, cérnahangú.
  • Tudod, hogy van ez. Mindegy, csak dolgozni ne kelljen! Ezeknek a gyökereknek az első szavuk a sztrájk volt, mikor kijöttek az anyjukból! Ne várjunk nagy csodákra.
  • Igaz, igaz. – mondja és a másik is bólint.
  • Na de várjál! Fél utcát, ha megtettünk. Erre ez az őshüllőből visszafejlődött kígyógeci azt mondja, háromezer-ötszázöt lesz. Nézek rá, ő is néz.
  • Uh!
  • De nem ordítottam le a fejét. Szívtam egy nagy levegőt, becsuktam a szememet és kifizettem.
  • Az igen. – csodálkozik a macisajt. – Mi volt veled?
  • Fogalmam sincs igazából. Nagyon felcseszett és még pörgetett is az az egysejtű agyhalott, de nem igazán érdekelt.
  • Jatt?
  • Lófaszt volt jatt, még azt az öt forintot is kikértem magamnak! Majd a minőségi munkát megfizetem, de ezt! Még ösztönzésnek se! Még a végén azt hiszi, jól csinált valamit.
  • Mi is pénzből élünk. De hogy ő miből…
  • Ez egy jó kérdés. Úgy felment bennem a pumpa, nem tudott a Klári sem lenyugtatni. Ráadásul a kisebbik lányom még rágta is a fülemet, hogy játszunk babásat.
  • Babáztál? – vigyorog a zöldfülű.
  • Dehogy babáztam! - mosolyodik el. – Elküldtem fürdeni aztán alvás, „holnap majd játszunk”, mondtam neki.
  • De ma dolgozol!
  • Hát még szép, baszd meg! Nem képzeled, hogy leülök vele gügyögni meg homokos műanyagfiúcskákat öltöztetni! Na, de lassan készüljetek, mindjárt kezdünk!

Nevetnek. Kacagnak. Röhögnek, mint a hiénák. A fényeket felkapcsolják, a kamera forog.

  • …a neves közéleti műsorunk mai témái: Négy százalékos a tavalyi GDP növekedés. Szír menekült erőszakolt Stuttgart városában. Szigorúbb ellenőrzést kaphatnak a taxisok, de nem tiltakoznak.

Z.M.

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldterror.blog.hu/api/trackback/id/tr8014656349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása